20100428

what time is it now?

tadi baca blog kak hidd.pelan pelan aku ucapkan syukur pada Allah sebab beri kak hidd petunjuk dan kesempatan untuk beliau merasai keindahan satu lagi suruhan Allah. dalam hati aku terdetik jugak rasa nak berubah.

what time is it now?
it's time to change.


why?



matahari dah nak terbit dari barat dah, cik kiah..cik nom. aku ni amal ibadah tak banyak pon.dulu aku selalu fikirkan hal masa depan secara duniawi.nak kawen umo bape la..nak anak bape deret lah..nak keje kat negeri mane lah..bila nak main luncur ais kt korea..macam macam lah.tapi, lepas je media massa asik asik dok cite pasal tanda tanda kiamat, aku rasa tak salah kalau aku ubah nawaitu aku jadi lebih kearah jalan Allah.aku dah taknak fikirkan hal dunia sangat. aku teramat amat sedar, dosa aku pada Allah, sebanyak lautan ni agaknya.ke banyak lagi, wallahualam. aku nak berubah.totally berubah.firstly, aku nak ubah penampilan aku seharian. dulu masa skolah agama, aku praktikkan dah bende ni, cuma taknak teruskan sebab tak trendly katanye. tapi, banyak contoh muslimah yang ada kt sekitar aku ni yang bergaya, tapi masih dalam garisan Islam. cantik pulak tu. tuhan nak aku berubah, dah lama dah.melalui mimpi mimpi yang aku alami dulu..sejak tu la hati aku terdetik nak berubah.pada aku, kalau nak berubah, biar terus. bukan la harini berubah tang pakaian, tapi hal sembahyang masih lompang lompang sana sini. kene seiringan.itu maksud aku.

cerita panjang lebar dalam pon tak guna jugak kalau aku tak buat. aku berharap nanti aku akan mula berubah secara total dan takkan kembali lg pada kehidupan yang dulu. prinsip aku, zaman sekarang dah tak boleh percayakan sesiapa sangat, hanya percaya pada Allah dan naluri kita. kene kuatkan semangat dan tongkahlah arus kesesatan yang dah jauh aku ikut ni untuk kembali pada jalan yang diredhainya. walaupun aku selalu perasan, untuk mencapai kejayaan, macam macam rintangan akan dihadapi..aku tau, Allah hanya akan menguji ujian yang Dia tahu kita mampu lakukan. sebab tu aku latih diri aku untuk lebih cool dan rileks dengan dugaan dugaan kecik yang aku pernah tempuhi.

semoga ada yang terbisik dihati dengan tulisan aku pada tengahari ni.kalau ada, marilah sesama kite berubah.kalau belom, aku doakan satu hari nanti.jangan sampai pintu taubat tertutup, baru kita nak hamparkan sejadah berdebu dan menangis merayu meminta keampunan-Nya. haiya alal fallah~ (marilah menuju kejalan kejayaan)

aritu ada baca pasal NASA dah kompomkan yang tak lama lagi ada kemungkinan yang matahari akan terbit dari barat. dalam dada aku ni cuak bukan kepalang.rasa suntuk sangat masa yang ada ni.

wallahualam.

1 orang nak drop feedback:

NURUL said...

hid paki tudung mmg lawa :)