20100613

kau kata hai hai hai ku kata bai bai bai

entri ni aku tulis genap seminggu lagi aku akan menghabiskan sesi pembelajaran aku di bumi legenda ini. tak ada apa apa yang istimewa pun yang aku nak kongsikan.sekadar catitan memori saja. rasa macam nak imbas balik waktu mula mula masuk legenda ni. aku ikot member aku, pina sebab dengar dia nak masuk kolej awal dari orang lain.almaklumla, time tu aku rasa teruja tengok pina pegi masuk kolej ni.aku pulak dengan hati kecewa dan luka akibat result yang suam suam kentut je, apply la sama. masa tu EF aku adelah sedara pina jugak. encik shahadan dengan kak iza. mesti korang wonder, ape pasal result yg teruk ini telah memilih bidang civil engineering? wonder takkk?


aku pon.hihi


aku pilih bidang ni secara random aje.hihi.aku teringat member aku kakak dia skarang keje engineer.dia cerita kat pintu opis akak dia ade tampal 'Jurutera'.Perghh..harus la aku rasa teruja,kan. jadi aku pon reject option bisnes, sebab aku rasa aku takde bakat pon hal hal bisnes..ayah aku pon takde bisnes sendiri.jadi, rasa macam takde masa depan untuk aku..so, option elektrik dan elektronik awal awal aku tendang tepi sudut meja masa tu sebab aku rasa aku annoy ngan elektrik yang telah create sejarah buruk kat aku satu masa dulu.sejarah ape?sejarah tangan-hangus-terbakar! even ciput je terbakar, still ingat sampai mati woo..sakit dia..pergh..kire aku da merasa la macam mane azabnye terbakar sebab karen.hehehe.

option lain macam quantity surveyor pon aku tolak tepi jugak.kali ni tak sampai tendang sudut.sekadar kasi kad kuning je la.hihi.aku rasa berisiko jugak jadi org surveyor ni.dia main dengan bahan bahan pembinaan.salah kautim, melayang maruah aku.haha.jadi, aku amek la civil ni.masa tu tengok ibu ayah aku macam tak berapa nak terima la pilihan aku pasal dorang tak yakin dengan kebolehan aku.tapi aku nak jugak, pasal aku yang nak belajar.dorang bayar aja.hihi.dipendekkan cerita, register sudah aku di kolej tu..pastu masuk la musim orientasi...first time duduk bersebelahan dengan pakwe nigel.perghhh..agak culture shock sikit pasal natural odor dia yang taknak kalah.rasa nak kasi bedak ketiak aje kat dorang tu. masa sesi orientasi tu la aku jumpa dengan encik buah hati.gatal tak aku?nak buat macam mane, suda jatuh hati dengan hidung mancung dia laaaa...hihi..

dipendekkan lagi cerita, aku pon belajar la macam orang lain jugak lepas habis orientasi tu.masa tu baru aku kenal Hasby, East, Saadah, Ain, Yong, Nik, Ain cameron, Irfan dan Ieqa,Akmar, Aini, Samem dan semua lah.kami masa foundation campur semua yang Architecture ngan Civil. kami belajar sama sama sampai masuk HND, masing masing ikot kos masing masing balik.kalau ada yang ingat, aku pernah cakap pasal nak berhenti belajar sebab aku nak jaga ibu aku.aku masa tu tekad sangat.nasib baik ada kawan kawan terbaik aku yang selalu support aku. ah, tak lupa pada kakak housemate terbaik aku, kak fiza dan member bilik sebelah, wiwie atas dorongan dan nasihat diorang. alhamdulillah, sekarang aku masih di legenda.dah nak merdeka da pon :D

so, dikesempatan ini, aku nak ucapkan berbanyak terima kasih pada semua mereka yang kenal aku, yang pernah cakap yang aku ni kawan diorang..yang pernah sama sama menangis dengan aku..ketawa dengan aku..yang pernah tepuk bahu aku sambil tenangkan aku..yang pernah hold jemari aku sambil bagi nasihat sedas dua..tak lupa jgak yang pernah ajak aku melepak sesama..ajarkan aku erti kehidupan yang realiti..semua lah sekali..aku tak dapat balas jasa korang dunia ni atau akhirat.tp aku yakin Allah dah tolong balaskan kebaikan korang pada aku. aku doakan agar persahabatan kita ini takkan berakhir di gerbang legenda.bawalah semua kenangan dan kepahitan itu dalam hati korang sampai bila bila..kirimlah khabar berita selalu semoga kita saling update diri masing masing.aku doakan perjalanan hidup kalian semua dipermudahkan kelak dan diberikan kebahagiaan dan dipertemukan dengan apa yang korang mahukan. pesan aku, janganlah sesekali menghilangkan diri nanti..ada ape ape masalah, aku rasa aku sudi mendengar.ceritalah..kalau tak dapat membantu, mungkin boleh diusahakan bersama..

buat kekanda, jangan sedih sedih.saya tau awk taf dalam hal macam ni.rilek ok.ampang dengan umbai macam times square pegi klcc je kan.so, bertenang ye.nti da ade kereta, bawak bawak la singgah melaka.pekena ikan bakar.saya belanja. :P ucapan lain, tunggu malam terakhir sy disini nti.sy luahkan ye.haha.yg lain jangan cebik cebik, aku ikat muncung nti.

buat odah, jg diri kau.jgn sakit sakit.mesti makan on time.jangan makan ape yang perut kau tak suka.jangan stress sangat, rawatlah stress dengan bijak.aku susah ati bila kau stress. aku doakan kau berjaya dalam degree nanti.nak kawen jgn lupa poskan kad kat aku.harus aku datang..tu pon kalo mau adiah le. :) syg kau.muahh sket :P

buat wie, jg diri jugak.jangan susahkan hati pasal org kata kau ape pun.hidup kita tak luak pun kalau tak dengar cakap orang.enjoy hidup kau puas puas.jangan selalu nanges, kental sikit jiwa tu.hihi.jaga family elok elok.jangan fikir sangat pasal bf. cari yang boleh buat jadi laki terus. senang keje. :P sayang sikit.mmuuah :)

buat bie, aku tau kau tau yang aku heart sama kau.sampai mati.kawan selamanya..tengs selalu bantu aku dalam pelajaran. u know kan bape luas nye kapasiti otak aku? haihh..ade ape ape masalah or nak kan pendengar, text me and call me at anytime,babe. aku takkan pernah biarkan kawan aku ni bersedih atau whatever bad feeling lah.dah duduk blakang istana balik nanti, jangan lupakan aku.email aku selalu.update la Bibir Ikan tu selalu.ah, webcam pon cun jgak.kekeke..muuahh :P

buat east, kite selalu berbalah.tapi secara damai.mencari persepakatan.apepun kau banyak bantu aku dalam diam.aku sgt terhutang budi dan ilmu dengan kau.sila bantu aku terus lepas ni.aku nak jadi macam korang.brilliant! cerita lah pada aku selalu ape pun perkembangan diri kau. kalau dah jatuh ati kat mane mane brader, halo halo aku nti.aku doakan kelantan dan perak menjadi la.hihi. aku nak jadi orang yg selalu ada disamping korang even jasad kita jauh.i heart u, babe..mmuuahh :P

lastly, air mata gua dah bergenang di tubir mata.empangan air mata ni akan tumpah bila bila.sehingga itu, babai dan assalamualaikum bagi yang islam.yang bukan, selamat sejahtera lah anda.buat bakal presenter ISP, semoga lutut tegap nak berdiri, semoga suara tak tersekat, lontaran vokal padu punya nti.nasihat aku, banyak banyakkan buat latihan do-re-mi ngn swimming.hihi


p/s: bie ngn is, kalo ado calon gewe, jange lupo wi tau kawe la deh..hihi.kawe pong kalu ade calon, kawe wi tau la.keke..jange maroh adik yo abe naim :P

4 orang nak drop feedback:

Syukie said...

Best entri ni..nak nages2 pon ade...:(

x mau ckp pnjng2..
nanti hujan turun...
:P

durianjawa said...

rilek la encik syg.awk kan taf.namoh nanges nanges ok?even takdak depan mata.tp ada dihati,kan?

Fathoni said...

:D ah ha ha ha... durian jawa makan budu, ke makan tokyu? aha ha ha ha.

durianjawa said...

hahaha.durianjawa makan durian dari tanah jowo.:P

budu pon dia suka.perah limau sama patah patahkan cili padi..sodap den koba,jang....