20091222

chort:wishlist aku

hari ini mahu bercerita pasal diri sendiri lagi.almaklumlah, blog sendirian berhad.nak cerita pasal apa lagi kalau bukan diri sendiri.well, kehidupan semenjak dua menjak ni semakin memuaskan.cuma masih ada yang memeningkan kepala aku. kelas and assignment semua berjalan dengan lancar.glad to hear that,right? aku rasa aku memerlukan part time job untuk sem ni.sementara masih ada masa dan kelapangan, aku memang nak cari part time. bukan apa, aku banyak keperluan dengan duit tu.

first, nak buat tabungan untuk masa sem depan yang mara dah tak masuk dah.start bulan 6 kene sara diri sendiri. i am a person who doesnt like to lean on parents. so, dengan adanya simpanan kerja part time, aku dapat la tampung segala perbelanjaan aku time sem akhir nanti memandangakan ada project individu nanti.the costs cant be predicted.yang lepas punya project pon makan ratus jugak.tu nasib berdivided into 6 person.kalo sorang sorang nanti?tak ke haru aje? sekarang ni tengah dalam proses mencari kerja part time weekend yang boleh dan sesuai dengan diri aku.aku ni takde kenderaan.susah kalo nak kerja jauh jauh dan balik lewat malam.kenderaan yang available hanyalah ktm dan bas.tu pon bas kol 10 mane ade dah.memang kene naik train mlm la gamaknya.takpelah, demi sebuah pengalaman..kesakitan itu adalah pemangkin.

reason kedua aku cari duit tambahan ni sebab aku teringin nak pergi bercuti jauh2.sem lepas dah pegi kelantan.well, dengan itu lengkaplah perjalanan aku ke semenanjung ni semua. tinggal sabah sarawak je belum lagi.someday~aku dengan bff dah rancang nak pergi holiday puas puas lepas habis sem nanti.yelah, sem depan nak menghadap 4 subjek taf taf semuanya.setiap subjek koman koman 2 atau 3 assignment.dengan 1 project lagi.can u imagine how i am going to manage all those things alone?and now im already got the goosebumps..lepas je habis nanti, memang aku nak berholiday ke tempat tempat yang boleh clear up minda aku ni. prepare untuk cari kerja pulak. -_-

reason ketiga, aku nak bagi present kat adik aku nanti.aku teringin nak belikan dia hp yang dia nak.she doesnt request for much, but as long as it meet her requirements, thats it..aku pun memang nak beli satu hp yang best best. kalo nak beli, biar yang mahal dan ada semua applications.baru berbaloi.tapi, keperluan lain perlu diutamakan dahulu.hutang piutang kene kasi langsai..baru jiwa tenang nak melabur kat tempat lain.oh, lupa nak mention, aku dah janji kat ayah dan ibu yang aku nak tukar pc rumah tu jadi set lain.dan aku janji kt ibu yang aku nak decorate rumah nti.cat, langsir dan segala perhiasan lah.

reason keempat, aku nak guna duit untuk simpanan masa depan dan 'depan'.hehe.rancangan tu ade dah, masing masing sedang membuat persiapan rapi.hanya tunggu ia terlaksana aje.doakan untuk arah yang satu itu ye. setakat ni tak ada halangan lagi. cuma tunggu pengesahan dari orang tua aja.green light kata mat saleh.hehe.

akan aku hapdet dari semasa ke semasa bila salah satu dari wishlist aku bila aku dapat part time nanti. korang readers jadi saksi oke?


nota kaki: kene buat motto macam kim hyun joong ngn hwang bo dalam rumah dorang la
"money...money..come to us!"


2 orang nak drop feedback:

The Traveller @ Azura said...

Best of lucks girl :)

durianjawa said...

the traveller's note ;

thanks yer..:)