20091214

chort: kematian dan diriku

hai semua.assalamualaikum dan selamat sejahtera untuk anda semua.

hari ni aku nak cerita pasal satu simptom yang dah melanda diri aku ni. simptom la agaknye orang panggil.aku pon tak sure. gara gara aku selalu tgok cerita disaster which give us the image of how the world are going to end, aku sering di ganggun bende aneh. aneh tak sangat la. cuma sekarang ni aku selalu fikir buruk and always in scared emotion. aku dah kurang keluar rumah dah. rasa macam takut. and bila aku keluar, aku rasa menyesal dan lagi takut. aku tak layankan sangat perasaan ni, cuma dia datang secara tiba tiba dan hampir ganggu konsentrasi aku time tu. dan bila dia datang, aku cuba sedaya upaya aku untuk fight balik perasaan tu dengan bermacam cara. sebagai contoh, aku cuba fokuskan pandangan dan fikiran aku pada benda benda sekitar macam jualan murah yang sekarang ni tengah hangat sana sini, takpon aku menyanyi kuat kuat kalo kat dalam kereta dan macam macam lagi. aku hanya rase safe bila aku ade kat rumah je. nowadays, i feel like i should repent..bertaubat banyak banyak. i feel like kematian tu macam mengekori aku je. dan aku taknak mati dalam keadaan yang mengaibkan, sebab itu akan bagi impak yang besar pada family aku terutamanya. biarlah aku mati dalam keadaan yang baik, sihat tubuh badan dan dalam keadaan diredhai.amin..

aku tak tahu sampai bila aku macam ni. kadang kadang aku boleh menangis sebab ni je. mungkin ini sign dari tuhan untuk aku bertaubat diatas dosa silam aku sebelum Dia akhiri nyawa aku ni dalam cara yang dia kehendaki. tapi aku berdoa jauh dilubuk hati aku, aku taknak mati dalam keadaan tragis.Ya Allah, perkenankanlah doa ku ini..kata orang, sunat bila kita bicara tentang kematian, tapi kalau dah terlalu sangat macam aku ni, macam mana? ada sesiapa boleh bantu aku supaya berfikiran normal balik? its good to live like this, aku ingat tentang solat, aware pasal kebajikan aku dan kebaikan yang aku buat..aware dengan dosa dosa yang akan aku buat tanpa aku sedari..tapi, aku rasa macam membebankan pulak. aku mahu hidup lama.sekurang kurangnya sampai aku dapat tengok cucu aku..dapat tengok kebahagiaan family aku..dan paling penting, dapat jaga parents aku sampai the end of their life..aku nak mandikan jenazah mereka, iring mereka sampai ke pusara, dan bacakan doa untuk mereka sebagai bekalan mereka di sana..thats all..

sampai sini saja kali ini.aku nak refreshkan diri sebab aku dah mula rasa takut lagi.renung renungkan dan selamat beramal :)

0 orang nak drop feedback: