20100601

akukah yg berada dikalangan mereka yang hina?

seruan berubah bergema ditelinga.biarlah apa yang orang nak kata.kehidupan yang sesat bukan aku pinta. aku sentiasa menantikan peluang untuk aku kembali mencari jalan asal tujuan kehidupan aku, kehidupan yang telah aku janjikan kepada-Nya sewaktu di Loh Mahfuz.aku berjanji menjadi khalifah yang mumtaz dibumi ini.setelah aku dilahirkan, dibesarkan, mengapa aku mengkhianati janji itu?besarlah dosa yang telah aku lakukan kepada tuhanku.aku menyesal se-sesal sesalnya. andainya dapat ku putar masa.........cuma satu aku minta, doakanlah aku sejahtera senantiasa dan istiqamah dalam perubahan. aku pasti, dunia kita benar benar sudah tenat! berubah sebelum terlewat.



Ya Allah, ampunkanlah dosa dosa ku...Ya Allah, redhakanlah kehidupanku...moga terhapus penghijab kalbu antara Kau dan aku..
tuhan, kau hijrahkanlah kehidupanku..dan Kau campakkanlah kasih sayangmu padaku.
aku takmahu mengingkari seruanMu, tetapi tidak pula aku berjalan lurus di jalanMu.
andainya si iblis bersorak sorai diatas kealpaan ku selama 21 tahun kehidupan ku ini, aku bermohon dibawah lembayung namamu yang maha pengampun lagi maha mengasihani.
kegelapan jiwa dan hatiku takmampu aku bendung lagi.hati ini penuh titik hitam sehingga sinar ajaranmu tidak berjaya menembusi kehitaman hatiku ini dek noda dan dosa yang aku lakukan dahulu dan hari ini,
aku merindui cahaya yang bakal menyuluh laluan hidupku untuk hari esok serta seterusnya.
Kau jadikanlah diriku diantara mereka yang terpilih untuk terus mengamalkan ajaran junjungan besar baginda, kekasihMu.
kekalkan aku yang lemah iman ini didalah pemeliharaanMu...hukumlah aku setimpalnya andai aku mengulangi kesilapan lalu.
sebelum Kau mengarahkan izrafil meniupkan sangkakalanya..sebelum Kau perintahkan al-Dajjal menyebarkan dakyah kesesatannya, kau matikan aku dalam keadaan aku beriman dan matikan aku
dalam keadaan yang diredhai, sempurna jasad dan jiwanya
tuhanku,
aku tak sanggup menanggung godaan dari makhluk celaka bernama al-Dajjal kerana imanku masih lemah.berikan aku peluang untuk memperbaiki kealpaan 21 tahun yang lalu..Ya Allah, Kau tahu apa yang bermain dibenakku..dihatiku..aku perlukan Mu, cintaMu, rahmatMu..bantulah aku Ya Allah..bantulah..
ilhamkanlah pengajaran dan kebinasaan yang Kau janjikan pada umat nabiku yang ingkar itu
seperti Kau jelmakan dalam mimpi malam ku
agar aku senantiasa ingat dan takut pada kekuasaanMU.


-nukilan ikhlas bersaksikan linangan air mata keinsafan-
cahaya petunjuk1506

0 orang nak drop feedback: